Sunday, May 27, 2012

decides.....

Bismillahhirrahmannirrahim............
Pagi2 lagi dah buka laptop ni, apahal la pulak mm ni.....?
Harini tak masak sarapan, minum nesvita oat aja sebab dalam pukul 9.30pagi dah berjanji dengan kaklang nak ke perpustakaan awam di Jawi, Seberang Prai, Pulau Pinang untuk menukar buku pinjaman. Boleh terus cari kedai untuk mengisi perut...

Cadangnya nak singgah Parit Buntar nak beli barang2 dapur dulu selepas tu. Dan sebelum balik, nak pula menyinggahi perpustakaan awam Bagan Serai, Perak; dapatlah meminjam buku lagi, buat tambahan; lepaslah cover gian membaca mm ni untuk tempoh  2 minggu yang akan datang.

Biasanya, tugas membawa mm ke library ni kerja atehbaby sejak 4-5 bulan yang lepas; tapi anak mm tu dah berumahtangga dan berada di Johor, sekarang ni mm harapkan kaklang la pulak. Agak2nya selepas kaklang pun berumahtangga, siapalah nak bawa mm jalan2 nanti, ya? AbahDin(ad)?

Masalah dengan ad ni, ada masa2 ok tetapi lebih kerap yang tak ok nya....macam semalam, ingat lepas balik makan kenduri rumah Mahfuzah Mat Isa bolehlah ad bawa mm ke kenduri Kartika Ayu pula; tapi... ad pula tertidur keletihan selepas pergi 2 rumah kenduri....alahai, melepaslah mm! Tak tahulah macamana nak pergi kenduri ke Sik, Kedah 30hb ni.......takut tak jadi je!

Jadinya....apakah mm TERPAKSA memberanikan diri supaya boleh pegang stereng kereta ni?
Hahahahhahhhh.....rasanya tidak dah leee!
Dah semakin penakut dan pengecut lagi ada laaa....
NAK KENA CARI JALAN PENYELESAIAN SEGERA NI....

                           

No comments:

Post a Comment