Sunday, December 23, 2012

terlewat...

Sabtu 22hb, ada 3 jemputan kenduri walimatulurus yang mM MESTI pergi.
1 jemputan dari kakNoorlia & suaminya cikguHaris di Taman Seri Tenggara, Parit Buntar; kakNor ni kawan seofis masa mM kerja Bank Pertanian Bagan Serai dulu tu.
1 lagi undangan datangnya dari adikEnson & suaminya Jasmi di Kg Air Itam, Nibong Tebal. Enson @ Chon ni dulu jiran mM semasa kami sama2 tinggal dalam quarters JPS. Lama jugalah kami berjiran, lagi pula anaknya yang jadi pengantin tu, Muhammad Hafiz, merupakan kawan sekolah anak2 mM kat SMAI.
Dan yang 1 lagi pula ialah undangan dari kawan sekolah menengah juga kawan seasrama mM dulu; Noraaini & suaminya encikMan di Seri Iskandar.

Pening juga memikirkan nak kejar masa tu..
Hendak membahagikan dengan aD jemputan2 ni, mM tak sampai hati pulakkk...sebab semua mereka kawan mM dan sentiasa memenuhi setiap undangan kami. Takut nanti ada yang berkecil hati atau terasa hati pula.

Yang jadi masalahnya; undangan pertama yang kami perlu hadir waktu makannya bermula 12 tengahari...jadi seganlah pula kami nak jadi jemputan pertama sampai...terpaksalah tunggu sampai jam 12 lebih. Kemudian bila dah berjumpa itu ini, kenalah juga berbual sikit-sebanyak dengan tuan rumah & ada juga jemputan yang mm kenali. Ambil masalah juga! Begitu juga rumah seterusnya.

Pukul 2 baru nak bergerak ke Seri Iskandar. Tengok aD pun dah semacam dah; mengantuknya. Takut terlelap, kami berhenti solat di hentian Plus. Lepas tu hujan pula mencurah2, lebat sungguh sampai tak nampak jalan..Sepanjang jalan dari Bukit Gantang ke Ipoh membawa ke Tronoh...hujan!

mM punyalah gelisah...aD pula memandu macam orang balik kenduri..bukannya macam hendak pergi kenduri; punyalah slow...sebab pemandangan dah jadi kabur + mengantuk. aD ni memang bermasalah sikit sejak2 2-3 tahun ni...lali ubat agaknya.

Sampai rumah Ani, dah lewat sangat. Jumpa Norhayati Shaari yang juga baru tiba. Yati & suaminya cikguJamil tersesat dalam taman tu je, katanya. Iya lah, 1 taman sampai ada 4 kenduri di hari yang sama! Selorong dengan rumah ani ni pun ada kenduri juga...

Selesai makan, kami berpakat nak ke rumah Maznah Tak yang berdekatan sebab kawan2 lama yang datang semuanya berkumpul di sana. Sebaik saja nak keluar lorong, anak mM kata nampak macam kereta cikguWahab cikguNaemah keluar simpang tu...& sms Naemah sampai; kata semua orang dah beredar sebab jauh lagi perjalanan mereka.

mM & Yati sekeluarga bertandang juga ke rumah Maznah, setidak2nya nak tunjukkan Yati rumah Maznah.
Ada Norhayati Jamaluddin & suaminya en.Megat. Mereka pun bagitahu yang kawan2 baru sangat pulangnya.
Tak ngapa, tak dapat jumpa kali ni, lain kali InSyaa Allah panjang umur boleh berjumpa. Salah mM, yang lewat. Kasihan kawan2 menunggu lama...Maaf ya semua.

Seronok berbual sampai terlupa nak snap gambar padahal kamera dok di tangan. Masa kat rumah Ani pun, dah tak ramai tetamu, boleh ja kalau nak bergambar....Adoyai! Dah dalam perjalanan balik tu baru anak2 mM tanya; ngapa mak tak bergambar tadi? Tuuuu laaaa fasal...kenapa hampa tak ingatkan mak tadi!
cantik..doorgift kenduri rumah Ani




2 comments:

  1. Lama jg kami d rumah Maznah tu. Lebih kurang pukul 5 baru masing-masing bergerak balik. X pa, lain kali kita reunion lg, insyAllah.

    ReplyDelete
  2. bila nak buat 101MGS hostel resident 's small gathering ni Naim?

    ReplyDelete