Thursday, December 19, 2013

...masa berlalu..

Lama juga tak meng'post' cerita di sini....kesian, rumah blogku dah bersawang.
Ingatkan cuti sekolah, cuti mengasuh cucu2 comel tu, bolehlah nak berblogging....tapi rupanya; hampehhhh!
Banyak masa untuk hal2 lain lagi. Cuma di facebook, mM agak aktiflah sebab banyak grup yang mM join; khususnya yang mengenai tanaman & jahitan. mM tak suka grup masak-makan sebab asyik dok tunjuk gambar makanan yang sedap2 dan menyelerakan aja........tergoda I tau, you!

Bab kenduri-kendara, tak usah cakaplah. Jemputan sana-sini: yang jauh yang dekat....ada yang dapat hadir dan ada yang tidak. Yang di kawasan berhampiran tu; terpaksalah menunjukkan rupa kita, kan. 2minggu lepas, kami pergi makan kenduri ke Sik, Kedah. Rumah PakDin bekas drebar BPM semasa aD menjadi pengurus bank di sana. Tahun lalu mereka kenduri pun kami pergi juga. Banyak budi PakDin ni pada keluarga mM khususnya yang melibatkan anak2.

Kesihatan mM pun sejak beberapa minggu kebelakangan ni tak begitu bagus. Mungkin faktor cuaca juga yang menyumbang keadaan ini. mM asyik batuk, sudah macam2 ubat dan petua tapi masih tak reda2. Jadi redha je lah. Pasrahhhhh gitu! hehheee..

Akibat dari batuk ni, tak dapatlah mM nak keluar ber'gardening' takut2 lagi melarat, maklumlah dengan habuk serta debunga dan sebagainya tu.

mM sebenarnya banyak menghabiskan masa dengan menjahit sekarang ni. Adalah juga sikit2 tempahan.

Ada 1 kartun dari facebook yang mM nak kongsikan di sini...
Betulkan.....100% TRUE; motherhood ia equal to NO SLEEP.

Bulan Disember ni, bulan menyambut harijadi mM dan beberapa orang kawan.
Ni, ada birthday wishes yang menyentuh perasaan...hehehee macam terperasan laaa pulak.....


No comments:

Post a Comment